Afaceri Timisoara



Vremea in Baia Mare
Atractii turistice in zona
   Baia Mare, Maramures


Nunti, restaurante
   Baia Mare, Maramures


toate domeniile in ordine alfabetica | domenii active
Idei, informatii si sfaturi utile

Cum citesti contorul la gaze ca sa nu-ti incarci factura

Nu toate apartamentele sunt dotate cu contor de gaze insa, daca ai un astfel de dispozitiv, trebuie sa stii cum sa citesti corect indexul, care sunt modalitatile de transmitere a acestuia si perioada in care trebuie sa anunti consumul. Cei doi furnizori mari de gaze pentru populatie, E.ON si GDF SUEZ, iti spun care aincarca inutil factura.

In fiecare luna, intr-un anumit interval de timp, trebuie sa transmiti la E.ON si GDF SUEZ indexul gazelor naturale pe care le-ai consumat. O data la trei luni, furnizorul de gaze naturale va veni sa faca regularizarea. Astfel, trimestrial vei plati mai mult sau mai putin in functie de consumul real, si nu cel estimat. 

Cum citesti indexul?

Contorul mecanic - Daca ai contor mecanic, transmiti cifrele care se regasesc pe banda neagra a afisajului. Indexul contorului mecanic de gaze naturale este format din cifrele aflate inaintea virgulei. Acestea se afla, de regula, intr-un cadran negru. Indexul trebuie sa contina intre 4 si 8 cifre (de regula 5). Daca ai convertor de volum conectat la contorul mecanic, trebuie sa transmiti cifrele pozitionate inaintea virgulei, afisate pe convertor atunci cand sageata indicatoare se afla la pozitia Vb=m3. 

Contor mecanic

Contor electronic - Daca ai contor electronic, trebuie sa transmiti cifrele pozitionate inaintea virgulei, atunci cand sageata indicatoare se afla la pozitia Vc=mn3. 

Contor electronic

Modalitati de transmitere a consumului 

La Distrigaz Sud,  indexul se trimite telefonic, prin intermediul Robotului de Autocitire, la unul din numerele de telefon 0800800200 (numar gratuit in principalele retele de telefonie fixa sau mobila) sau 021.301.24.24 (numar cu tarif normal in reteaua Romtelecom). 

De asemenea, poti trimite indexul si online, prin intermediul aplicatiei de transmitere a indexului autocitit. 

La E.ON Romania poti trimite indexul la numarul de telefon 0265.200.366 sau 0801000366 (numar apelabil doar in reteaua Romtelecom) de luni pana vineri intre orele 8.00-20.00. De asemenea, poti trimite indexul si online prin utilizarea portalului E.ON Myline.

Cand il transmiti?

Conform optiunii pe care ti-ai exprimat-o in contractul de furnizare pentru autocitirea contorului, ai obligatia transmiterii acestuia catre furnizorul de gaze naturale, lunar, in intervalul comunicat in prealabil de catre furnizorii de utilitati. 

Datele pe care le transmiti vor constitui baza de calcul a emiterii facturii tale lunare. In cazul in care nu transmiti indexul in intervalul stabilit facturarea se va realiza in baza unor cantitati estimate in programul de consum precizat in contract. 

Ce se intampla daca trimiti indexul gresit?

Exista situatii in care ai putea, din greseala, sa trimiti un index eronat. Daca indexul pe care l-ai transmis reprezentantilor furnizorului de utilitati este gresit atunci facturarea se va calcula pe baza unui index estimat.  La regularizare, vei plati ori o suma mai mare de bani, ori, dimpotriva, vei avea o factura mai mica decat in mod obisnuit. 

Ce reprezinta factura de regularizare?

Factura de regularizare contine diferenta dintre consumul real inregistrat in perioada de regularizare mentionata pe factura si consumul estimat si facturat in doua luni. Astfel, pe factura vei gasi atat indexul citit inregistrat la inceputul acestei perioade, cat si cel citit la sfarsitul perioadei. Din acest consum real este scazut consumul estimat facturat valoarea facturii de regularizare reprezentand diferenta dintre cele doua, care poate fi negativa sau pozitiva, in functie de cele doua consumuri. 

Clientii GDF SUEZ primesc facturi detaliate pe 3 luni 

Pentru clientii casnici GDF SUEZ Energy Romania, clienti cu consumuri mici, care utilizeaza gazele naturale pentru prepararea alimentelor si mancarurilor la aragaz, incepand cu luna iunie 2014 pe facturile de gaze sunt detaliate sumele ce urmeaza a fi platite pe parcursul urmatoarelor trei luni. Facturile sunt insotite de trei avize: aviz de plata regularizare, aviz de plata estimare I si aviz de plata estimare II. 

Prin aceasta modalitate de facturare clientii au posibilitatea de a cunoaste in avans valorile de plata pentru urmatoarele doua luni, ulterioare perioadei de regularizare. O data la trei luni, GDF SUEZ iti va transmite documentele cu sumele care trebuie platite in perioadele imediat urmatoare. Sunele sunt aferente perioadelor de facturare, cu scadente si consumuri distincte, iar acestea pot fi achitate utilizand avizele de plata continute de factura. Astfel, noul mod de prezentare va contine: 

- Regularizarea consumului de gaze naturale pentru perioada anterioara regasita in avizul de plata regularizare;

- Consumul estimat pentru urmatoarele doua luni, pe baza estimarilor stabilite prin contractul de furnizare, pe baza indexului trimis de catre client sau tinand cont de istoricul de consum, regasite in Aviz de plata estimare I, respectiv Aviz de plata estimare II.




Google
 

Link-uri parteneri

Afisare pe judete