Transalpina - cu numele vechi Poteca Dracului - ramane inchisa in aceasta vara. Dupa ce a inghitit 432 de milioane de euro, drumul de 155 de kilometri lungime nu este gata. Soferii care se incumeta totusi sa intre pe acest traseu risca amenzi usturatoare, de pana la 680 de lei.
Modernizarea Transalpinei, un drum de 155 de kilometri, a inceput in anul 2009, cand firma Romstrade a castigat un contract in valoare de 432 de milioane de euro, cu TVA.
Adica 2,8 milioane de euro pe kilometru, cam cat a costat si media pe kilometru in cazul autostrazii Bucuresti - Constanta.
Doar ca, in cazul acesteia din urma, lucrarile au inceput de la zero, pe cand la Transalpina au lucrat romanii in perioada antica, austriecii in secolul al XVIII- lea si regele Carol al II-lea in perioada interbelica. Adica acest drum avea deja o infrastructura temeinica si nu trebuia decat asfaltat.
Constructorul a intrat in insolventa
In fine, lucrarile s-au oprit anul trecut cand societatea Romstrade a intrat in insolventa. Pentru terminarea lucrarilor, se va organiza o licitatie pentru desemnarea unui nou constructor.
Deocamdata, afacerea a intrat in atentia DNA, care vrea sa afle cum a castigat Romstrade licitatia pentru “Poteca Dracului”, desi exista un alt ofertant care promitea sa faca drumul cu jumatate din suma. Pana una-alta, cert e ca turistii care-si propusesera vara asta o excursie pe Transalpina trebuie sa renunte la idee.
Ajunge la 2.100 metri inaltime
Transalpina traverseaza Muntii Parang din Novaci, Gorj, pana in Sebes Alba. In judetul Valcea, soseaua urca pana la cea mai inalta altitudine din Romania, 2.100 de metri.
Transalpina a fost construita de armatele romane in drumul lor spre Sarmizegetusa, pavata cu piatra de regele Carol al II-lea dupa 1930 si reabilitata de nemti in cel de-al Doilea Razboi Mondial.