Afaceri Timisoara



Vremea in Baia Mare
Atractii turistice in zona
   Baia Mare, Maramures


Nunti, restaurante
   Baia Mare, Maramures


toate domeniile in ordine alfabetica | domenii active
Idei, informatii si sfaturi utile

Adio, cozi! Cetatenii pot comunica electronic cu Fiscul

Persoanele fizice vor putea comunica electronic cu Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) cu privire la propria situatie fiscala, prin intermediul serviciului „Spatiul privat virtual”.

Acest tip de comunicare este facilitata de sistemul informatic al Ministerului Finantelor Publice si al ANAF. Serviciile de comunicare electronica puse la dispozitie de ANAF vor fi disponibile in mod gratuit 24 din 24 de ore. „Masurile incurajeaza contribuabilii sa depuna la ANAF documente prin mijloace electronice”, a mentionat ministrul Finantelor Publice, Ioana-Maria Petrescu.

Sistem pilot

Intr-o prima etapa, serviciul „Spatiul privat virtual” va fi disponibil in sistem pilot incepand cu luna septembrie 2014 pana la sfarsitul anului, pentru anumite documente si informatii destinate contribuabililor persoane fizice cu domiciliul fiscal in Bucuresti si in judetul Ilfov. Conform unui act normativ emis de Ministerul Finantelor, pentru a accesa „Spatiul privat virtual”, persoanele fizice se vor putea identifica electronic prin certificate digitale calificate (eliberate de furnizorii de servicii de certificare acreditati in conditiile Legii nr.455/2001) sau prin credentiale de tip nume/parola insotite de coduri de autentificare de unica folosinta. Comunicarea electronica in „Spatiul privat virtual” se va face atat dinspre contribuabil catre ANAF, cat si dinspre organul fiscal catre contribuabil.

Acces la documente

Documentele ce pot fi comunicate prin serviciul „Spatiul privat virtual” pentru perioada septembrie-decembrie, in care se va aplica proiectul pilot sunt:

A) Documente emise de organul fiscal si comunicate contribuabilului:

- in mod automat: decizii de impunere anuala aferente veniturilor realizate incepand cu anul 2013 si emise dupa data de 1 septembrie 2014;

- la cererea contribuabilului:

1. situatia obligatiilor fiscale de plata,

2. foaie de varsamant;

3. situatia contributiilor de asigurari sociale declarate de catre angajatori;

B) Documente emise de contribuabil si comunicate organului fiscal:

1. cerere privind situatia obligatiilor fiscale de plata;

2. cerere privind foaia de varsamant;

3. cerere privind situatia contributiilor de asigurari sociale declarate de catre angajatori;

Incepand de anul viitor, proiectul pilot pentru Regiunea Bucuresti-Ilfov va fi dezvoltat la nivel national si se vor extinde categoriile documentelor si informatiilor comunicate spre si dinspre contribuabili. Persoanele fizice se vor putea identifica si cu alte tipuri de credentiale cum sunt telefonul mobil sau cardul de sanatate.

Acte privind impozitul pe venit

Categoriile de documente care privesc situatia fiscala proprie referitoare la impozitul pe venit al persoanei fizice, documentele ce pot face obiectul comunicarii prin „Spatiul privat virtual” sunt:

-declaratii fiscale intocmite de persoana fizica, potrivit legii;

-cereri adresate de persoana fizica organului fiscal pentru obtinerea unor informatii sau documente in legatura cu situatia fiscala personala: cerere de informatii despre contributiile de asigurari sociale declarate de angajatori, solicitarea unei opinii privind aplicarea legislatiei fiscale;

-acte administrative fiscale, acte de executare si alte acte emise de organul fiscal in executarea legii, de exemplu decizii de impunere, notificari, somatii;

-documente sau acte emise de organul fiscal la cererea persoanei fizice, cum ar fi: certificatul de atestare fiscala, adeverinta de venit;

-registrul documentelor electronice comunicate in ultimii 2 ani.




Google
 

Link-uri parteneri

Afisare pe judete