Nu polueaza, nu consuma motorina si merge cu baterii. Nu vorbim despre o masinuta teleghidata de jucarie, ci despre un ditamai autobuzul. Fabricat de chinezi, acesta se incarca la priza.
Masina viitorului este electrica. Nu scoate fum, e silentioasa si nu trece pe la pompa. Functioneaza cu baterii, care trebuie incarcate dupa fiecare 250 km parcursi. Un astfel de autobuz circula experimental de saptamana trecuta pe strazile Ploiestiului.
E fabricat in China si adus in Romania de firma CEFIN. Masina dispune de trei baterii, doua aflate in partile laterale si una in spate, astfel ca nu are decat doua usi, si nu trei trei, la fel ca una obisnuita.
„Dupa 13 ore de trafic, autobuzul se incarca, timp de trei ore, la un dispozitiv legat la panoul electric. Acesta se afla la depou”, ne-a declarat Raul Petrescu, viceprimarul Ploiestiului.
Daca un autobuz obisnuit consuma 25 de litri de motorina la 100/km, cel electric da gata 0,72 kilowati intr-o ora. Pentru ca toti ploiestenii sa se bucure de inventia chinezilor, autobuzul va circula, timp de doua saptamani, pe toate liniile de transport in comun. Acesta costa in jur de 200.000 de euro, insa, deocamdata, nu se poate cumpara fiind doar un prototip. Pana acum i-a mai plimbat pe calatorii din Timisoara, Suceava, Brasov, Braila si Galati.
Masina electrica ii plimba pe ploiesteni de o saptamana
Autobuzul, model K9, produs de compania chineza BYD, functioneaza cu baterii reincarcabile care ii asigura o autonomie de 250 km. Parcursul maxim realizat la o singura incarcare completa a bateriei a fost de 268 km. Autobuzul are frana cu regenerare, motor pe butucul rotii, baterie fier-fosfat 100% reciclabila, garantata zece ani, caroserie de aluminiu si nu polueaza.