Divizia YouTube a Google a anuntat ca intentioneaza sa lanseze un serviciu contra cost de streaming de muzica, care va exclude reclamele, pentru care a primit deja critici de la organizatii ale producatorilor privind termenii nefavorabili ai contractelor impuse de companie.
YouTube a intrat in parteneriat cu sute de producatori de muzica, companii mari dar si independenti, pentru noul serviciu, a comunicat compania, confirmand astfel informatii care circulau de mai mult timp.
Decizia vine in contextul criticilor unor organizatii din domeniul muzical privind planurile YouTube de a bloca continutul unor case de productie de pe site-ul de inregistrari video al companiei, accesat liber, daca acestea nu semneaza acorduri sa participe la noul serviciu de streaming contra cost.
Propunerile YouTube sunt "foarte dezavantajoase si nu sunt negociabile", a afirmat intr-un comunicat in luna mai organizatia Worldwide Independent Music Industry Network.
YouTube a refuzat sa comenteze asupra termenilor acordurilor, dar a afirmat ca noul sau serviciu va aduce noi resurse financiare industriei muzicale.
"Adaugam functii pe baza de abonament pentru muzica pe YouTube pentru a aduce partenerilor nostri din industria muzicii noi venituri, suplimentar fata de sutele de milioane de dolari pe care YouTube le genereaza pentru ei in fiecare an", a notat compania.
YouTube a semnat deja contracte cu 95% din casele de productie cu care avea deja acorduri pentru distribuirea de continut muzical sustinut de reclame, a declarat o sursa apropiata situatiei. Blocarea unor case de productie sa difuzeze prin serviciul gratuit al YouTube ar putea fi necesara pentru a asigura o experienta unitara a serviciului platit, a spus sursa.
Noul serviciu contra cost al YouTube ar urma sa fie lansat la sfarsitul verii si va permite abonatilor sa asculte muzica fara niciun fel de reclame, a spus o sursa a Reuters. In plus, utilizatorii vor putea asculta muzica offline sau un disc intreg al unui artist.
Serviciile de streaming de muzica, precum Spotify si Pandora, devin tot mai populare in randul consumatorilor, odata cu declinul descarcarii de muzica in format digital. Apple a anuntat, in luna mai, achizitia companiei de streaming de muzica Beats pentru 3 miliarde de dolari.
Google a lansat in 2013 un serviciu de abonament pentru muzica Play All Access, la 9,99 de dolari, iar noul produs al YouTube ar putea functiona in coordonare cu Play, astfel incat consumatorii sa nu fie nevoiti sa se aboneze la doua servicii separate.